Home Samenwerken

Samenwerken

Wie is SmaakMenutie

Hi, wij zijn Tim en Erik en wij zijn in 2018 gestart met SmaakMenutie.nl. Op onze blog vind je heerlijke recepten die iedereen kan maken. Van Erik’s Asia tot bekende Franse klassiekers. En van snelle 30-minuten recepten tot verrassend eenvoudige ovenschotels. Kortom, jouw dagelijkse menutie! We gebruiken geen dure en ingewikkelde apparaten en de meeste ingrediënten zijn ook nog eens gewoon te koop bij de supermarkt om de hoek.

Sinds onze start zijn we enorm gegroeid waardoor we nu maandelijks ruim 750.000 bezoekers op onze blog mogen verwelkomen. Samen bekijken ze 1.000.000 pagina’s. Daarnaast hebben we meer dan 140 duizend fans die ons dagelijks volgen via diverse social media kanalen en versturen we onze nieuwsbrief naar 11 duizend abonnees. En dat aantal groeit met de dag!

[arqam style=”flat” columns=”2″]

Betrouwbare content, product placement, Pinterest expert

Onze doelgroep is uiterst betrokken. Zo hebben we een enorm social bereik en is onze engagement op Facebook zelfs gemiddeld bijna 20%. Op Pinterest mogen we onszelf in de top-10 van Nederlandse foodbloggers plaatsen met 2 miljoen views per maand. Elke dag komen er nog tientallen nieuwe volgers bij via diverse social media kanalen. Daarnaast ontvangen we dagelijks vele berichten van fans en volgers met (persoonlijke) vragen. SmaakMenutie is een van de snelst groeiende foodblogs van dit moment en op het gebied van Indonesische recepten de grootste van Nederland. Onze doelgroep ziet ons als een autoriteit en heeft vertrouwen in ons.

Wat we kunnen bieden

Recept-ontwikkeling

De gehele content productie kunnen wij voor onze rekening nemen. In samenspraak en nauw overleg met jou ontwikkelen we recepten en werken wij deze uit tot een recept inclusief beschrijving en aangevuld met beelden. Zo hebben we voor Spice It zes recepten ontwikkeld ten behoeve van de overgang naar de fairtrade variant van al hun sambal smaken. Daarnaast is er voor de Allerhande van Albert Heijn het door ons ontwikkelde beeld gebruikt voor de advertentie.

Samen met SmaakMenutie een receptenboek(je) ontwikkelen? Voor Plus Magazine (het grootste maand-magazine van Nederland) hebben we dit super toffe receptenboekje ontwikkeld met kerstrecepten als bijlage voor het december nummer. Het receptenboekje zat bij de losse verkoop van maar liefst 40.000 exemplaren. De digitale versie werd nog eens verspreid onder de ruim 200.000 lezers.

Sponsored blogpost

Unieke content die volledig past bij jouw wensen en het DNA van jouw product of bedrijf. We denken graag vanaf de conceptfase mee. Dan weten we zeker dat je het maximale resultaat bereikt. Daarbij denken we aan allerlei diverse acties en campagnes. De een wat meer zichtbaar dan de andere. Dat kan door bijvoorbeeld het samen ontwikkelen van een recept waarin jouw product onderdeel is. Of een lange termijn samenwerking waarin wij als jouw ambassadeur optreden in de vorm van product placement waarbij jouw product subtiel in beeld wordt gebracht.

Winacties

Een winactie is een relatief eenvoudige manier om veel bereik te genereren. Een winactie moet wel een bepaalde waarde vertegenwoordigen. Zo levert een winactie voor een reep chocolade minder reacties op dan het winnen van een mooi product. Een goed voorbeeld van een succesvolle winactie is bijvoorbeeld deze BK braadpan die wij samen met Fonq weggaven. De actie werd honderden keren gedeeld en leverde tal van bijzondere reacties op. Ook boxen vol met verschillende soorten smaken sambal van de nieuwe Fairtrade-lijn van ‘Taste It’ mochten we onder onze lezers verloten via Instagram en Facebook. En ook hier waren de reacties overweldigend!

Winacties en persoonlijke touch zorgen voor hoge engagement

Of wat dacht je van een review? Voor Coolblue mochten we bijvoorbeeld een prachtige blender en BBQ testen. We schreven een uitgebreide review en plaatsten deze uiteraard ook op de website van Coolblue.
En door onze goede vindbaarheid op Google (organic search) blijft de content bovendien ook op de lange termijn zichtbaar en vindbaar.

Sponsored video

Een sponsored video is vergelijkbaar met een sponsored blog maar inclusief een kookvideo van ongeveer 2 minuten. Hierin laten we het gehele kookproces (versnelt) zien. Een trend die je in bijvoorbeeld Amerika veel ziet en waarvan wij verwachten dat deze ook in Nederland zal doorbreken. Een kookvideo leent zich bij uitstek voor het subtiel in beeld brengen van het merk. Voor Albert Heijn maakten wij een recept met hun nieuwe Oosterse wokgroenten. En dit recept van een pasta met broccoli en kip werd op YouTube al meer dan 158.000 keer bekeken.

Sponsored social post

Een sponsored blogpost en video kunnen aangejaagd worden via een post op onze social media kanalen, om een zo groot mogelijk bereik te creëren en traffic naar de site te genereren. Daarnaast is bij een lange termijn samenwerking product placement ook mogelijk. Een medium als Instagram, Facebook of Pinterest is hier uiterst geschikt voor.

PR-events

Wil je publiciteit voor je merk tijdens een PR-event? Ook dat is mogelijk. Denk hierbij aan story’s op Instagram of via andere social posts.

Een selectie van onze klanten

Interesse gewekt? Stuur een bericht!

Wil je dat we voor jou ook een recept ontwikkelen voor je product? Wij nemen de gehele content creatie voor je uit handen. Van recept-ontwikkeling tot aan fotografie en het schrijven van teksten! Voor boekingen, PR-aanvragen of andere opdrachten vul dan even onderstaand formulier in. Je kan ook een mailtje sturen naar info@smaakmenutie.nl

Voor display advertising mogelijkheden kun je ook contact opnemen met AdAlliance (RTL Nederland BV): Sèvrin Strik via sevrin.strik@adalliance.nl of 070 33 88 880.

Bovenstaande informatie in een handig overzicht? Download onze mediakit.
Of Download hier een selectie van recepten die wij voor onze opdrachtgevers hebben ontwikkeld.

    * Uw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.